Ćwiczenia

Ćwiczenia mogą przybrać postać treningów oporowych, wydolnościowych, funkcjonalnych, mobilnościowych lub stanowić ich połączenie. Prawidłowo dobrane treningi może wykonywać każdy, bez względu na wiek, płeć i stan zdrowia. W zależności od uprawianej dyscypliny sportu ćwiczenia mogą być ułożone jako treningi strukturalne albo holistyczne. Aktywność fizyczna to sprawdzony sposób na poprawę nastroju, wzmocnienie kondycji i spalenie dodatkowych kalorii. 

Mam 15 lat i mam płaską pupę. Moja mama też ma płaska pupę, a ja nie chce mieć takiej pupy jak ona. W szkole koleżanki się ze mnie śmieją, że w ogóle nie mam pupy. Czy są ćwiczenia ktore pomogłyby mi podnieść pośladki, powiększyć i zaokrąglić je? Czy to w ogóle jest możliwe?
Mam w domu bieżnie treningową. Zacząłem od chodzenia (5-6 km/godz) i z powodu lekkiego bólu w piętach kupiłem wkładki amortyzujące. Stopniowo zacząłem wprowadzać krótkie odcinki biegu (12-15 km/godz). Po kilku dniach zauważyłem, że znowu bolą mnie pięty oraz stawy skokowe. Zredukowałem bieżnię drastycznie, ale nie widzę poprawy. Ból stawów objawia się szczególnie przy schodzeniu ze schodów. Sam ból nie jest duży, ale pogarsza go obawa, że nie udźwignę własnego ciała. W czym przesadziłem? Jak się tego pozbyć? Roman
Co robić, aby nie wyglądały tak obficie głównie w górnej i środkowej parti? Jak powinnam się ruszać? Jakich kosmetyków powinnam używać? I czy mogę w ogóle pozbyć się tego problemu?
Witam, Potrzebuje porady na temat tego jakie ćwiczenia wykonywać aby schudnąć w dwa tygodnie. Mam ślub i boję się, że mogę nie wejść w suknie. Dodatkowym problemem jest to iż mam nogę w szynie i za bardzo ruszać się nie mogę.
Chciałabym wymodelować sobie biodra i brzuch oraz uda. Straciłam na wadze, ale nie przez cwiczenia, tylko przez dietę, jakieś 3 lata temu. Została mi obwisła skóra. Teraz gdy próbuje ćwiczyć, owszem, zmniejsza się waga, ale skóra się nie kurczy. Zmniejsza się obwód ciała, ale na krótko, bo pózniej znowu tyję. Proszęe i przykładowe ćwiczenia.
I to w ciągu czterech miesięcy, bo taki cel właśnie sobie obrałam? Czy wystarczy 3 razy w tygodniu basen, raz w tygodniu: siłownia, sala i sauna? oczywiście plus dieta i codzienne ćwiczenia w domu? Jak ćwiczyć i na jakich urządzeniach, aby widać było jak najszybciej efekt?
Jak ćwiczyć aby uzyskać ładne wcięcie w talii nie rozbudowując mięśni brzucha i optycznie go nie poszerzając? Jestem niska (154 cm), BMI w normie (jakieś 22-23), ale w pasie mam aż 83cm! To za dużo jak na tak niski wzrost. Chciałabym wyszczuplić talię o jakieć 10-15 cm nie chudnąc przy tym w biodrach i w biuście. Czy to jest możliwe?
Witam, Zacznę od tego iż mam 24 lata, jestem wegetarianką, biegam od 6 lat prawie codziennie ok. 3 km zimą i 7 km latem. Wyjątki stanowią dni, gdy jestem chora, jestem tak zmęczona, że nie dam rady biegać, bądz muszę coś zrobić, co nie da się przesunąć na inny dzień. Nie jem w ogóle mięsa, ale głównie ryby, warzywa, owoce, ciemne pieczywo, a czasem zapiekanki lub pizzę. Piję 2 szklanki wody i to niecodziennie. Ale każdego dnia muszę wypić przynajmniej 2 filiżanki rozpuszczalnej kawy. Nie palę papierosów i rzadko piję alkohol. Staram się żyć zdrowo w miarę możliwości. Jeśli chodzi o moje bieganie latem, to potrafię biegać nawet 13 km i to codziennie. Bieganie jest dla mnie przyjemnością, ale i sposobem na utrzymanie wagi. Problem pojawia się wtedy, gdy przestanę biegać. Gdy nie biegam ok. 4-5 dni, zaczynam czuć się źle, to znaczy bez życia, czuję jakby przybyło mi 10 lat albo i więcej. Jestem ociężała i śpiąca. Czy taki stan ma związek z moim odżywianiem? Proszę o odpowiedz.
Przez długi czas zmagałem się z około 30-kilogramową nadwagą. Udało mi się zrzucić wiele kilogramów, jednak nie mogę się pozbyć niezwykle okazałych piersi. Jestem facetem, więc co zrozumiałe, chciałbym pozbyć się tego. Jak odchudzić piersi, czy są jakieś ćwiczenia na męski tors? Zależy mi na ćwiczeniach do wykonania w domu, bez sprzętu z siłowni.
Tkanka tłuszczowa rozkłada mi się nierównomiernie i właśnie najbardziej w tej partii ciała. Jestem szczupła, lecz na uwagę zwraca nieproporcjonalność brzucha - robi się na nim fałdka tłuszczu. Wygląda to strasznie. Bardzo proszę o wskazanie mi najbardziej odpowiedniego sportu na tę partię ciała. Brzuszków nie znoszę, siłowni też. Co jakiś czas chodzę na basen, ale to nie wystarcza.
Ostatnio w internecie znalazłam informacje o "3 minutowym odchudzaniu" które podobnie jak trening interwałowy polega na zmianie natężenia ćwiczeń, np. biegania. 30 s truchtu 30 s mega szybkości w biegu. I tak przez 3 minuty. Chciałbym spróbować tak ćwiczyć- jak często taki trening wykonywać? Dodam, że zależy mi zarówno na efektach jak i na dobrym zdrowiu.
Ostatnio sporo schudłam, zmieniłam sposób odżywiania i zaczęłam ćwiczyć. Choć mój wygląd się poprawił, pojawił się pewien problem - zmniejszył mi się biust. Czy istnieją jakieś ćwiczenia, które oprócz ujędrnienia biustu, wpłynęły by na jego wielkość?

Planując ćwiczenia warto pamiętać o kilku prostych zasadach, które pozwolą cieszyć się dobrą formą przez wiele lat. Przede wszystkim decydujące znaczenie ma regularność. Planowe wykonywanie ćwiczeń kilka razy w tygodniu pomaga zaadaptować ciało do rosnącego obciążenia. Nie należy przesadzać z intensywnością treningów. Zbyt częste lub nieprawidłowo dobrane ćwiczenia zamiast poprawy formy mogą doprowadzić do zastoju, a w krańcowych sytuacjach nawet do kontuzji.

Regularne wykonywanie ćwiczeń fizycznych pozwala wzmocnić gorset mięśniowy, reguluje ciśnienie krwi i pomaga kontrolować poziom tkanki tłuszczowej w organizmie. Obecne wytyczne WHO w tym zakresie wskazują na potrzebę wykonywania przez osoby dorosłe 150-300 minut ćwiczeń o umiarkowanej aktywności tygodniowo lub 75 do 150 minut intensywnych ćwiczeń. Oczywiście w przypadku dzieci i osób w podeszłym wieku zalecenia medyczne będą inne.

Każda aktywność fizyczna aktywuje organizm w nieco inny sposób. Kulturystyka wspiera budowanie masy mięśniowej, bieganie lub jazda na rowerze wzmacniają układ krążeniowo-oddechowy, a sporty walki poprawiają koordynację i dynamikę. Łącząc ze sobą różne rodzaje ćwiczeń można w przemyślany sposób pracować nad kondycją i sylwetką.

Wiele z ćwiczeń można wykonać w domu, wykorzystując do tego ciężar własnego ciała lub podstawowe przyrządy treningowe jak gumy, odważniki kettlebells, czy uchwyty do pompek.

Układaniem planów ćwiczeń zajmują się trenerzy personalni. To osoby, które potrafią dobrać objętość i intensywność treningu do celu, możliwości i stanu zdrowia danej osoby.