Pomaga stracić na wadze, zawiera wapń, selen i witaminę B2. Zajadaj się na śniadanie

2023-07-01 14:58

Delikatna, lekka konsystencja i cała masa możliwości połączenia go na słodko i wytrawnie. Twarożek smakuje doskonale z ulubionymi owocami i odrobiną miodu, ale także z dodatkiem szczypiorku czy cebulki.Poznaj korzyści zdrowotne z jedzenia twarogu.

Pomaga stracić na wadze, zawiera wapń, selen i witaminę B2. Zajadaj się na śniadanie
Autor: Getty Images Pomaga stracić na wadze, zawiera wapń, selen i witaminę B2. Zajadaj się na śniadanie

Twarożek jest wynikiem oddzielania się ciał stałych mleka od płynnej serwatki. Zamiast odcedzać całą serwatkę, jak w przypadku większości serów, część tego płynu pozostaje w twarogu, tworząc jego kremową konsystencję.

Zdrowo Odpytani: Zmęczenie, apatia, ospałość? Może brakować ci witamin z grupy B

Dlaczego warto jeść twaróg?

Jedzenie twarożku gwarantuje wiele korzyści zdrowotnych. Ser ten bogaty jest w białko, ma niską zawartość tłuszczu i zawiera mnóstwo niezbędnych witamin i składników odżywczych. 

Twarożek jest zawiera witaminę B12, która jest niezbędna dla zachowania prawidłowych funkcji poznawczych, a także dla zdrowia krwi i układu nerwowego. Niedobór witaminy B12 może prowadzić do osłabienia mięśni, zmęczenia, depresji i pogorszenia pamięci. 

Biały ser obfituje również w witaminę B2 (ryboflawina), której organizm potrzebuje do prawidłowej pracy niektórych enzymów w organizmie i może pomóc w dostarczaniu energii. Niedobór witaminy B2 może prowadzić do zmęczenia, depresji i problemów z wątrobą.

Kolejny ważny składnik twarogu to selen, który znajduje się w rybach, drobiu i nabiale. To kluczowy mikroelement, który pomaga zapobiegać chorobom układu krążenia, chorobom tarczycy, a nawet niektórym nowotworom. 

Twaróg jest również doskonałym źródłem wapnia niezbędnego dla zdrowia kości. Wspiera pracę hormonów i może pomóc w zapobieganiu wielu chorobom przewlekłym.

Twaróg stanowi niskotłuszczowa, bogatą w białko przekąskę, więc idealnie sprawdzi się przy odchudzaniu. Żywność bogata w białko zwiększa uczucie sytości i pozostawia uczucie pełności przez dłuższy czas. Jeśli jednak chcesz schudnąć, unikaj dodawania dużej ilości miodu czy cukru do twarożku. Możesz zastąpić je na przykład owocami.