ABC ćwiczeń

Osoby zaczynające swoją przygodę na siłowni lub zajęciach fitness często nie wiedzą, czego się spodziewać. Mają problem z dobraniem odpowiednich treningów, ich intensywności i objętości do celu. Niestety w sieci nie brakuje sprzecznych danych i trudno znaleźć te właściwe. Dlatego przed podjęciem aktywności warto zapoznać się z wiedzą zawartą w sekcji ABC ćwiczeń. To zbiór najważniejszych informacji, które odpowiadają na pytania osób początkujących i pomagają im obrać właściwą drogę …

Jeśli chcemy być jak najzdrowszymi, musimy pamiętać o ćwiczeniach. Badania naukowe nie pozostawiają nic do dodania. Jeśli jednak nie jesteśmy fanami siłowni to mamy dobrą wiadomość. Naukowcy wyjawiają korzyści płynące z "ćwiczeniowego podjadania".
Chodzenie jest świetną formą aktywności, którą wybiera spora ilość osób. Spacery nie tylko wspomagają trawienie, ale również pomagają w zrzuceniu nadprogramowej wagi. Czy da się jednak zmaksymalizować spacerowanie, by stracić, jak największą ilość kalorii? Da! Wystarczy jeden z tych sposobów.
Piękne i smukłe ciało jest marzeniem niejednej osoby. Jednak dla wielu perspektywa długich i ciężkich ćwiczeń jest przerażająca. Z pomocą przychodzi trenerka personalna Kim Kardashian. Zdradziła, że wystarczy 5 minut, by zmienić swoje ciało.
Umiarkowane ćwiczenia dobrze wpływają na nasze zdrowie - to dobrze znany fakt. Każdy, kto ćwiczy, wie również, jak dobre mogą być one dla jakości naszego snu. Dotychczas myślano, że najlepsze na sen są ćwiczenia cardio. Prawda okazuje się jednak inna.
Rakowi można uciec, niekoniecznie biegając. Ważne, żeby się świadomie ruszać co najmniej pół godziny każdego dnia. To nie jest znowu taki nowy przepis na zdrowie, ale badania są świeże i wyjaśniają mechanizm pobudzenia układu odpornościowego.
"Jaki to sens dożyć setki i jeszcze trochę, jak zdrowia nie ma i radochy z życia" - pyta retorycznie pan Krzysztof, żywa legenda Podbeskidzia. Ludzie plotkują, że poznał przepis na eliksir młodości podczas podróży do Urugwaju. Krzepki góral ze Straconki widzi to jednak inaczej.
Ćwiczyć rano czy wieczorem? To pytanie zadaje sobie wiele osób. Nowe badania w końcu dają na nie odpowiedź. Okazuje się, że osoby z nadwagą bądź otyłością powinny ćwiczyć w godzinach wieczornych, by kontrolować swój poziom cukru we krwi.
To, że umiarkowane ćwiczenia dobrze wpływają na nasze zdrowie, jest faktem znanym od dawna. Ekspertka postanowiła podzielić się ćwiczeniami, które pozwolą nam wydłużyć nasze życie. Wystarczy pamiętać o kilku najważniejszych zasadach.
Wiele się słyszy o pozytywach płynących z ćwiczeń. Ostatnie badanie jednak zasugerowało coś zaskakującego. Okazuje się bowiem, że nadmierne, energiczne ćwiczenia mogą być szkodliwe dla naszego układu odpornościowego. Naukowcy ostrzegają.
Jedną z najczęściej składanych sobie obietnic jest ta: „zacznę ćwiczyć”, „będę biegać”, „schudnę do wakacji”. Ta obietnica jest dla nas tak ważna, że... powtarzamy ją co rok, co sezon, co urlop. Jak to jest, że tak trudno nam się wywiązywać z dawanych sobie obietnic, dotyczących aktywności fizycznej? Jak i kiedy najlepiej wziąć się za przygotowanie „beach body”? Psycholog sportu Bartek Kubacki zdradza na to sposoby.
Podczas ćwiczeń nie tylko można "napompować" swoje muskuły. Przeprowadzono nowe badania, które wykazują, że trening siłowy wzmacnia mięśnie całego ciała, ale pobudza również pracę naszego mózgu. Na tym jednak nie koniec dobroczynnych właściwości ćwiczeń.
Ten Amerykanin, który przekroczył już 60 lat, „hakuje” swoje ciało, by było jak najdłużej młode, jędrne i odżywione. Dave Pascoe uważa, że mimo swojego wieku zachował formę 38-latka. Co zrobić, by być wiecznie młodym? Mężczyzna zdradza kilka złotych tajników na to, jak nie dać się czasowi.

ABC ćwiczeń to zbiór artykułów skierowanych do amatorów sportów wytrzymałościowych, siłowych, mieszanych, ale także miłośników zdrowego trybu życia. Kierując się wskazówkami ekspertów można skutecznie zbudować masę mięśniową, schudnąć, poprawić wytrzymałość i dobrać właściwą kolejność ćwiczeń. Poradniki ABC ćwiczeń to świetne wsparcie dla osób, które szukają sprawdzonych informacji, ale nie chcą płacić za konsultacje z trenerem personalnym. Sprawdź tematy, które zawierają wyłącznie praktyczne informacje, gotowe do wykorzystania.

Część pytań jest na tyle wąskich lub specyficznych, że bardzo trudno znaleźć na nie odpowiedź. Pływacy mogą się zastanawiać, jak wzmocnić mięśnie brzucha. Biegacze szukają skutecznej terapii na zapalenie rozcięgna podeszwowego. ABC ćwiczeń to encyklopedia, która wyjaśnia podstawowe zagadnienia z zakresu anatomii, teorii treningu, suplementacji, a nawet mechaniki wykonania poszczególnych ćwiczeń. Dzięki zgromadzonej wiedzy łatwiej ułożyć plan treningowy na różnych poziomach zainteresowania, zadbać o zdrowie i samopoczucie.

Wątpliwości osób początkujących często dotyczą także odżywiania. Co jeść? Kiedy ćwiczyć? Czy weganizm to zdrowy wybór dla biegaczy? Pytań są setki, a kompleksowe zrozumienie zagadnień byłoby czasochłonne. Dział ABC ćwiczeń pozwala wdrożyć skuteczne modele żywieniowe i schudnąć lub przytyć w zależności od celu bez potrzeby wertowania całych książek.

Jeżeli właśnie zacząłeś treningi i w Twojej głowie rodzą się pytania, ABC ćwiczeń to odpowiednie miejsce, gdzie warto zacząć szukać odpowiedzi.