Co jesz

Sok z selera naciowego to ponoć jeden z sekretów urody gwiazd Hollywood - niezależnie jednak od tego, czy jest to prawda, fakt jest taki, że sok z selera naciowego dostarcza cennych składników odżywczych i ma właściwości prozdrowotne. Warto więc pić go chociaż od czasu do czasu. Jak przygotować sok z selera naciowego? Poznaj sprawdzony przepis.
Tahini to pasta sezamowa będącą składnikiem wielu potraw Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Jej historia sięga kilku tysięcy lat wstecz i trudno przypisać jej pochodzenie jednemu obszarowi świata. Z całą pewnością można jednak stwierdzić, że tahina przydaje się do przygotowania wielu wyśmienitych dań. Czym jest tahini i do czego dodać tę pastę?
Mięso jest jednym z najważniejszych elementów naszej diety. Dostarcza wielu wartościowych mikroskładników, a przede wszystkim proteiny o wysokiej biodostępności. O ile jednak nie brakuje dobrych opinii na temat mięsa białego, podrobów, czy ryb, mięso czerwone budzi wiele kontrowersji. Czy czerwone mięso w diecie szkodzi? Kto powinien go unikać?
Pszenica to jedno z wiodących zbóż, które zawiera sobie gluten – białko, które w przypadku niektórych chorób np. celiakii, uszkadza kosmki jelitowe i prowadzi do osłabienia organizmu i wystąpienia poważnych niedoborów składników odżywczych. Sprawdź, jakie to schorzenia i jak możesz sobie pomóc.
Parszywa (brudna) dwunastka to lista najbardziej skażonych pestycydami warzyw i owoców, publikowana co roku przez amerykańską organizację EWG. Budzi ona nie lada sensację, jednak okazuje się, że ranking nie jest przygotowany rzetelnie i powinniśmy do niego podchodzić sceptycznie.
Kasza jęczmienna występuje w kilku odmianach, spośród których najpopularniejsza jest kasza perłowa, a niedoceniana, a najzdrowsza - kasza pęczak. Właściwości prozdrowotne i wartości odżywcze pęczaku powinny docenić zwłaszcza osoby mające wysoki poziom cholesterolu i problemy z zaparciami - ze względu na obecność dużej ilości błonnika rozpuszczalnego - beta-glukanu - pomaga obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Kasza jęczmienna to także dobre źródło witamin z grupy B, manganu i selenu.
Czy czekolada ma wartości odżywcze? Okazuje się, że tak. Nawet niewielki kawałek czekolady dostarcza organizmowi sporo energii. W czekoladzie znajdują się bowiem węglowodany proste, które są najłatwiej przyswajalnym źródłem energii dla człowieka.
Kiedyś uważano jajka za bardzo odżywcze i zdrowe. Potem, z powodu cholesterolu, straciły dobrą opinię. Ale badania wykazują, że zdrowy człowiek, jeśli lubi jajka, może je jeść, choć nie do woli. Sprawdź, jakie wartości odżywcze i ile kalorii (kcal) mają jajka.
Opinie na temat jajek w diecie, w ciągu ostatnich lat, zmieniały się wielokrotnie. Choć wciąż niektórzy lekarze przestrzegają przed ich spożywaniem – ze względu na obecny w żółtku cholesterol – to naukowcy są odmiennego zdania. Czy jajka podnoszą poziom cholesterolu?
Kupując jajka odruchowo sięgasz po brązowe? A może wybierasz tylko białe, które twoim zdaniem są dużo zdrowsze? Przeczytaj zatem, od czego zależy kolor jajek i czy ma on wpływ na jakość jajka, jego smak lub jego wartości odżywcze.
Niemal 40% Polaków regularnie kupuje i spożywa mięso drobiowe – nic dziwnego! Kto z nas nie przepada za pieczonymi kurzymi skrzydełkami, grillowanymi szaszłykami z indyka czy kurczakiem z rożna? Jakie zalety, poza smakiem, ma mięso drobiowe?

Materiał sponsorowany

Niedawno opublikowane badanie, które zostało przeprowadzone na dużą skalę sugeruje, że spożywanie sztucznych słodzików może zwiększyć ryzyko zachorowania na raka. Eksperci niezaangażowani w to przedsięwzięcie uznali, że nie jest to wystarczający dowód, aby rozważyć zmianę obecnych zaleceń zdrowotnych.

Czy wiesz co jesz? Dowiedz się, które produkty są bogate w witaminy, mikroelementy i niezbędne składniki odżywcze. Poznaj wartości odżywcze poszczególnych produktów takich jak soja, warzywa, owoce, orkisz, zioła. Wprowadź do jadłospisu produkty zdrowej żywności. Poznaj źródło pełnowartościowego białka, węglowodanów, witamin. Dowiedz się co jesz spożywając ogólnodostępne produkty spożywcze. Sprawdź jak uniknąć spożywania gigantycznej ilości kalorii. Poznaj właściwości lecznicze ziół i innych składników codziennych posiłków. Sprawdź zawartość kalorii i składników odżywczych w poszczególnych produktach takich jak np. ziemniaki, nabiał, warzywa, owoce, ryby, mięso. Upewnij się czy na pewno wiesz co jesz.