Co jesz

To co jesz ma ogromny wpływ na Twoje zdrowie, samopoczucie i wydolność. Dlatego właściwy dobór produktów spożywczych powinien uwzględniać znacznie więcej niż jedynie udział poszczególnych makroskładników oraz kaloryczność jedzenia. Wiele ze składników ma też mało znane właściwości, które mogą okazać się nieocenione we wzmacnianiu organizmu. Świadomość tego co jesz pozwala lepiej planować zakupy, ale też przygotowywane posiłki. Każdy etap można przewidzieć z wyprzedzeniem, co ogranicza marnowanie żywności i sprawia, że …

Zanim wiosna, a wraz z nią dłuższy dzień ponownie doładuje nas energią, słońcem i witaminą D, możemy cierpieć z powodu niedostatecznej podaży tej witaminy. Po czym poznać, że mamy niedobór witaminy D? Organizm wysyła wówczas charakterystyczne sygnały.
To największy istniejący owoc, spośród tych, które rosną na drzewach. Popularny w tropikach i Indiach, skąd pochodzi. Dostarcza wiele witamin, minerałów, antyoksydantów i... kalorii. Co to za owoc? Czy – i jeśli tak, to dlaczego – warto go jeść?
Tahini to pasta sezamowa będącą składnikiem wielu potraw Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Jej historia sięga kilku tysięcy lat wstecz i trudno przypisać jej pochodzenie jednemu obszarowi świata. Z całą pewnością można jednak stwierdzić, że tahina przydaje się do przygotowania wielu wyśmienitych dań. Czym jest tahini i do czego dodać tę pastę?
Ta roślina to prawdziwa skarbnica witamin i mikroelementów, która może znacząco przyczynić się do poprawy zdrowia i samopoczucia. Jej wszechstronne właściwości zdrowotne sprawiają, że jest to jedna z najbardziej wartościowych roślin rosnących w Polsce. Warto ją włączyć do swojej wiosennej diety.
Może prowadzić do otyłości, miażdżycy, problemów z układem krążenia. Wyniszcza cerę i nie pozostaje bez wpływu na nasze samopoczucie psychiczne. Niestety, wiele osób tę długą listę skutków ubocznych ma za nic. Bo jak inaczej wytłumaczyć fakt, że statystyczny Polak spożywa 40 kg tej "trucizny" w ciągu roku?
Gastroenterolodzy zawracają uwagę na to, że coraz więcej Polaków trafia do ich gabinetów. Choroby układu trawiennego mogą mieć różne podłoża, w tym autoimmunologiczne, natomiast za stan jelit w dużej mierze odpowiada codzienna dieta. Michał Wrzosek, doktor dietetyki, wskazał produkty, które niszczą twoje zdrowie.
W poszukiwaniu naturalnych sposobów na wsparcie dobrego samopoczucia coraz więcej osób sięga po ziołowe napary. Wśród szerokiej gamy dostępnych roślin, wyjątkowe miejsce zajmuje roślina, której regularne spożywanie może znacząco przyczynić się do poprawy stanu zdrowia i witalności.
Ten owoc egzotyczny dobrze jest znany wśród polskich konsumentów i chętnie przez nich kupowany. Pod bardzo twardą skórką kryje słodki i soczysty miąższ, który nadaje potrawom niepowtarzalnego charakteru. Nie każdy jednak wie, że może okazać się wyjątkowym sprzymierzeńcem w walce o wymarzoną sylwetkę. Warto więc uwzględnić go w swoim jadłospisie.
Zacznij dzień od pożywnego i energetyzującego koktajlu, który nie tylko zaspokoi apetyt, ale również pomoże ci w drodze do wymarzonej sylwetki. Ten przepis na koktajl na bazie mleka kokosowego to idealne rozwiązanie na szybkie śniadanie, lunch czy podwieczorek. Odkryj moc naturalnych składników i spraw, by odchudzanie było smaczne i pełne witamin.
Aby uniknąć nieprzyjemnych dolegliwości takich jak gazy i wzdęcia, które mogą zepsuć twój dzień, istotne jest świadome omijanie pewnych produktów i napojów, szczególnie o poranku. Pewne rzeczy, choć powszechnie uważane za zdrowe, mogą w rzeczywistości przyczyniać się do problemów trawiennych i uprzykrzyć ci dzień.
W wielu polskich kuchniach rządzi moda. Planując zakupy czy codzienne menu często sprawdzamy nowinki, testujemy hity z sieci. W sumie nic złego, bo im bardziej różnorodna dieta, tym zasadniczo lepiej, ale pod warunkiem, ze produkt jest stosowany zgodnie z przeznaczeniem. Uważajcie na ten olej!
Dietetyk Michał Wrzosek rzuca światło na niektóre rodzaje serów oferowanych w popularnych sieciach dyskontowych, w tym w Biedronce, ostrzegając konsumentów przed ich zakupem. W przeglądzie dostępnych na rynku produktów Wrzosek zwraca uwagę na fakt, że wiele z produktów charakteryzuje się niską zawartością białka, a dominujący składniki to tłuszcze.

Każda wizyta w supermarkecie to problem zbyt dużego wyboru. Producenci kuszą kolorowymi opakowaniami i marketingowymi hasłami, ale czy zawsze mają one pokrycie w rzeczywistej wartości odżywcze? Okazuje się, że niekoniecznie! Dlatego powinieneś wiedzieć, co jesz, aby umieć znaleźć te produkty, które dostarczają energii z pełnowartościowych źródeł, a także uzupełniają zasoby witamin i minerałów organizmu. Świadome czytanie etykiet żywności to również lepsza kontrolą nad tym, jakie konserwanty spożywasz i ile cukru i soli zjadasz, a także nad ilością przyjmowanych kalorii. W ten sposób nie trzeba już odżywiać się „na wyczucie”, ale skład i objętość każdego posiłku można dobrać do indywidualnego zapotrzebowania.

Kontrola ilości energii jest szczególnie istotna dla osób, które chcą się odchudzić, ale też tych, które regularnie trenują i chciałyby w kontrolowany sposób zmienić swoją masę.

Znajdziesz tutaj poradniki dotyczące tego, które produkty dostarczają najlepszej jakości węglowodanów, białek i tłuszczy. Poznasz też opinie wykwalifikowanych dietetyków oraz trenerów personalnych na temat poszczególnych, mniej i bardziej popularnych, potraw i dań.

Warto pamiętać, że świadome odżywianie nigdy nie opiera się na myśleniu życzeniowym, ale na naukowych przesłankach i doniesieniach. To gwarancja sukcesu i minimalizacja skutków ubocznych. Zastanawiając się nad tym co jesz, zawsze zadawaj sobie pytanie, jak dany produkt wpływa na Twój organizm. Dzięki temu rozprawisz się z mitami żywieniowymi.