Co jesz

To co jesz ma ogromny wpływ na Twoje zdrowie, samopoczucie i wydolność. Dlatego właściwy dobór produktów spożywczych powinien uwzględniać znacznie więcej niż jedynie udział poszczególnych makroskładników oraz kaloryczność jedzenia. Wiele ze składników ma też mało znane właściwości, które mogą okazać się nieocenione we wzmacnianiu organizmu. Świadomość tego co jesz pozwala lepiej planować zakupy, ale też przygotowywane posiłki. Każdy etap można przewidzieć z wyprzedzeniem, co ogranicza marnowanie żywności i sprawia, że …

Czarne porzeczki są w czołówce najzdrowszych owoców. Bogactwo witaminy C i potasu to dopiero początek ich zalet. Czarne porzeczki dbają o układ krążenia, m.in. obniżając poziom złego cholesterolu. Poza tym czarne porzeczki sprzyjają prawidłowej pracy nerek. Mało kto wie, że pestek czarnej porzeczki można zrobić olej, który oczywiście też jest źródłem szeregu korzyści dla zdrowia.
Lilaki, często nazywane (błędnie) bzem, są uwielbiane z uwagi na piękne kwiaty, które w dodatku niezwykle atrakcyjnie pachną. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że te atrakcyjne rośliny mają szereg właściwości, dzięki którym mogą korzystnie wpływać na zdrowie. Poznaj zalety syropów i herbat z lilaka pospolitego.
Tahini to pasta sezamowa będącą składnikiem wielu potraw Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Jej historia sięga kilku tysięcy lat wstecz i trudno przypisać jej pochodzenie jednemu obszarowi świata. Z całą pewnością można jednak stwierdzić, że tahina przydaje się do przygotowania wielu wyśmienitych dań. Czym jest tahini i do czego dodać tę pastę?
Wypicie tego zdrowego napoju każdego ranka może przynieść nam wiele dobroczynnych właściwości zdrowotnych. O jaki napój chodzi? Oczywiście o nic innego, jak o wodę z imbirem. Już jedna szklanka każdego dnia pozytywnie wpłynie na nasz organizm i pomoże w walce ze zbędnymi kilogramami.
Choć te egzotyczne owoce są niewielkie, kryją w sobie mnóstwo zdrowotnych korzyści. Smakują doskonale, niezależnie od tego, czy są akurat świeże, czy suszone. Warto po nie sięgać regularnie ze względu na pozytywny wpływ na nasze zdrowie.
Starzenie jest zupełnie naturalnym procesem, jednak faktem pozostaje, że chwytamy się przeróżnych sposobów, żeby je choć strochę zatrzymać. Dietetyczka zdradziła 3 nawyki żywieniowe, dzięki którym starzenie po 50 roku życia spowolnimy i zapobiegniemy występowaniu części związanych z nim chorób.
Raczej nie uwiedzie cię smakiem, chociaż znawcy przekonują, że jako umiejętnie wykorzystany dodatek do śniadania czy deseru, sprawdza się znakomicie. Świeża przypomina koktajlowego pomidora, suszona - rodzynki. Zawędrowała do nas aż Peru i chyba warto dać jej szansę. Choćby raz.
W wielu miejscowościach próżno dziś szukać choćby tradycyjnych zapiekanek. Za to ze znalezieniem kebaba nie ma zwykle większych trudności. Szacuje się, że każdego dnia w Polsce nawet 5 milionów osób zjada kebab. To nasze nowe „danie narodowe”. Czy wiemy, co naprawdę kryje się w kebabie? I czy na pewno chcemy to wiedzieć?
Gwiazdy Hollywood wyglądają tak, jakby czas się dla nich zatrzymał. Owszem, mają dostęp do profesjonalnych usług medycyny estetycznej, czy do preparatów wysokiej jakości. Niemniej jeśli chodzi o wagę, to w końcu każdy może ulec pokusie wykwintnego jedzenia i przybrać na wadze. Zatem jak udaje się im zachować szczupłą sylwetkę? Pomocny jest jeden owoc.
W ostatnich latach słowo: "odporność" odmienialiśmy we wszystkich przypadkach, myśleliśmy o niej więcej niż kiedykolwiek. Chcesz wspierać odporność selenem? To korzystaj z naturalnego źródła. Zwłaszcza że ma wiele innych, cennych zalet prozdrowotnych.
Dawniej wiedza na temat tego, że to, co nas otacza, może mieć potencjał prozdrowotny, była powszechna. Babcie wychodząc wiosną za dom lub na łąkę zbierały różne rośliny, znając ich zastosowanie. Dziś wiedza naukowa potwierdza obserwacje dawnych pokoleń, dodając kolejne zastosowania.
Kiszona kapusta to nie tylko ciekawy i zdrowy dodatek do obiadu. W prosty sposób można przygotować z niej smaczny koktajl, który będzie prawdziwą bombą zdrowotną. Już nasze babcie wiedziały, jak zrobić smakowity napój, który nie tylko pomoże z utratą wagi, ale też wzmocni nasze zdrowie.

Każda wizyta w supermarkecie to problem zbyt dużego wyboru. Producenci kuszą kolorowymi opakowaniami i marketingowymi hasłami, ale czy zawsze mają one pokrycie w rzeczywistej wartości odżywcze? Okazuje się, że niekoniecznie! Dlatego powinieneś wiedzieć, co jesz, aby umieć znaleźć te produkty, które dostarczają energii z pełnowartościowych źródeł, a także uzupełniają zasoby witamin i minerałów organizmu. Świadome czytanie etykiet żywności to również lepsza kontrolą nad tym, jakie konserwanty spożywasz i ile cukru i soli zjadasz, a także nad ilością przyjmowanych kalorii. W ten sposób nie trzeba już odżywiać się „na wyczucie”, ale skład i objętość każdego posiłku można dobrać do indywidualnego zapotrzebowania.

Kontrola ilości energii jest szczególnie istotna dla osób, które chcą się odchudzić, ale też tych, które regularnie trenują i chciałyby w kontrolowany sposób zmienić swoją masę.

Znajdziesz tutaj poradniki dotyczące tego, które produkty dostarczają najlepszej jakości węglowodanów, białek i tłuszczy. Poznasz też opinie wykwalifikowanych dietetyków oraz trenerów personalnych na temat poszczególnych, mniej i bardziej popularnych, potraw i dań.

Warto pamiętać, że świadome odżywianie nigdy nie opiera się na myśleniu życzeniowym, ale na naukowych przesłankach i doniesieniach. To gwarancja sukcesu i minimalizacja skutków ubocznych. Zastanawiając się nad tym co jesz, zawsze zadawaj sobie pytanie, jak dany produkt wpływa na Twój organizm. Dzięki temu rozprawisz się z mitami żywieniowymi.