Zdrowe odżywianie

Zdrowe odżywianie to dzisiaj znacznie więcej niż przelotna moda. Dla wielu osób to sposób na wyrażanie swoich przekonań, a także poszukiwanie drogi do lepszego samopoczucia czy poprawy wydolności organizmu. Odpowiedź na pytanie o to jak się zdrowo odżywiać nie zawsze jest prosta i zależy od wielu czynników. Decydujące znaczenie ma wiek, płeć i aktywność fizyczna, ale też indywidualne ograniczenia dietetyczne wynikające ze stanu zdrowia.

W upalne dni nie ma konkurencji. Znakomicie gasi pragnienie, wychładza od środka. Wbrew nazwie lemoniada wcale nie musi być cytrynowa. Jak zrobić najzdrowszą? To dość proste.
Przedłużające się upały wyczerpują nam baterie. Czas na doładowanie pełne witamin i minerałów, a zarazem chłodzące od środka. Możesz postawić na cytrusy, owoce jagodowe czy coś na bazie arbuza. Jeśli chcesz przy okazji chudnąć, mamy coś specjalnego.
Tradycyjna bułka tarta powinna zawierać to, z czego ta bułka została upieczona, czyli: mąkę, drożdże, sól i wodę. Katarzyna Bosacka radzi, by zapoznać się z etykietą dołączoną do opakowania produktów dostępnych w sprzedaży. Można mocno się zdziwić.
Jeśli nie wiesz, jak smakuje labraks, masz niepowtarzalną okazję się przekonać, bo jest teraz dostępny w popularnej sieci spożywczej. Delikatny, szlachetny smak tej ryby zapewne przypadnie ci do gustu, a serce, odporność i skóra na pewno zyskają.
Szczypiorek to naprawdę ostry zawodnik i wiele zmienia: w wartości odżywczej dania oraz jego smaku. Kiedyś obowiązkowy element każdej wytrawnej kanapki i mdłej potrawy, dziś niesłusznie trochę zapomniany. Znajdziesz go w wielu gotowcach śniadaniowych, ale warto dorzucić świeży. Niech cię nie zniechęca jego zapach.
Olej rydzowy nie powstaje z rydzów, chociaż jego barwa może nasuwać skojarzenia z charakterystycznymi grzybami. Ze względu na bezcenne kwasy tłuszczowe, na pewno warto go zaprosić do kuchni. Nie nadaje się jednak do smażenia.
Rabarbar to nie tylko smaczny składnik deserów i kompotów, ale także prawdziwa skarbnica wartości odżywczych. Choć często kojarzony z wiosennymi i letnimi przysmakami, rabarbar kryje w sobie wiele korzyści zdrowotnych, które mogą pozytywnie wpłynąć na nasze samopoczucie. Poznaj właściwości tej niezwykłej rośliny i dowiedz się, jak w pełni wykorzystać jej potencjał w codziennej diecie.
Nie stój przy garach w taki upał, ale też nie wierz, że wystarczy dbać o odpowiednią ilość płynów, żeby jakoś przetrwać. Wprawdzie głodówka przez dwa, trzy dni nie odbije się negatywnie na zdrowiu, ale gorących dni przybywa. Musisz coś jeść. Wybieraj z głową.
To nieprawda, że wszystkie owoce są niewskazane dla osób, które mają zbyt wysoki poziom glukozy we krwi. Są takie, które są wręcz zalecane. Niewątpliwie należy do nich granat. Sam jego sok to już prawdziwy skarb dla zdrowia. Niewielka porcja już przynosi konkretne efekty.
Zielona herbata nie przyciąga do siebie tylko smakiem. Już od jakiegoś czasu cieszy się ona renomom naparu, który pozytywnie wpływa na sporą ilość aspektów naszego życia. Jest jednak pewien haczyk. Niektórych produktów oraz leków nie powinniśmy z nią łączyć. Sprawdź, by nie popełnić błędu
Nawet 40 proc. seniorów, którzy trafiają do szpitala, i ok. 20 proc. tych, którym poziom witaminy B skontrolowano w warunkach ambulatoryjnych, ma niedobór witaminy B1. Wiąże się on m.in. z zażywaniem preparatów moczopędnych stosowanych przy problemach z sercem, brakiem apetytu i niezbilansowaną dietą.
Opowieści o "ujemnych kaloriach" w lodach to mity. Nieprawdą jest też, że muszą zaraz pójść ci w boczki. Mogą nawet pomóc w odchudzaniu. Znaczenie ma nie tylko ilość spożytego zimnego deseru, ale także to, jakie lody wybierzesz.

Najprostsze zasady zdrowego odżywiania opierają się na kilku prostych nawykach takich jak dbanie o nawodnienie organizmu, spożywanie odpowiedniej ilości warzyw i owoców oraz rezygnacja z przetworzonej żywności i używek. W bardziej kompleksowym ujęciu zdrowe odżywianie to umiejętność łączenia ze sobą poszczególnych składników i ich obróbki oraz odpowiedź na pytanie o pory i sposób spożywania posiłków.

Osoby zainteresowane zwiększeniem swojej świadomości kulinarnej znajdą tutaj również wiele przydatnych tabel, kalkulatorów i wytycznych, które pomogą zadbać o szczupłą i zdrową sylwetkę. To gotowe narzędzia dla tych, którzy lubią gotować, ale chcą wiedzieć, jakie dokładnie proporcje poszczególnych składników zachować.

Zdrowe odżywianie powinno uwzględniać nie tylko tradycyjne produkty spożywcze jak nabiał, mięso i jaja czy warzywa i owoce. Dieta skoncentrowana na zdrowiu to również wdrożenie właściwej suplementacji, która wspiera proces trawienia, wzmacnia odporność i dba o perystaltykę jelit. Wśród naturalnych suplementów znajdziesz nawet produkty, które wspierają spalanie tłuszczu, poprawiają pracę mózgu lub w naturalny sposób wzmacniają odporność organizmu.

Zdrowe odżywianie jest ważne dla każdego z nas. Gwarantuje lepsze samopoczucie, zmniejsza ryzyko infekcji oraz przyspiesza regenerację powysiłkową. Szczególną uwagę na spożywane dania powinny zwrócić osoby w wieku rozwojowym, osoby starsze, kobiety w ciąży oraz sportowcy. W tych grupach dostarczenie energii z pełnowartościowych źródeł jest szczególnie istotne, ponieważ musi odpowiadać na zwiększone potrzeby organizmu.