Zdrowe odżywianie

Zdrowe odżywianie to dzisiaj znacznie więcej niż przelotna moda. Dla wielu osób to sposób na wyrażanie swoich przekonań, a także poszukiwanie drogi do lepszego samopoczucia czy poprawy wydolności organizmu. Odpowiedź na pytanie o to jak się zdrowo odżywiać nie zawsze jest prosta i zależy od wielu czynników. Decydujące znaczenie ma wiek, płeć i aktywność fizyczna, ale też indywidualne ograniczenia dietetyczne wynikające ze stanu zdrowia.

Znany jest ich dobroczynny wpływ na zdrowie, zwłaszcza na funkcjonowanie układu krążenia, kondycję serca i mózgu. Na czym polega działanie tych wyjątkowych kwasów tłuszczowych? Skąd je czerpać i kiedy potrzebna jest suplementacja?
Masz ciągłe zaparcia i nagle widzisz nagłówek: te trzy produkty sprawią, że oczyścisz swoje jelita! Wchodzisz, testujesz i... nic. Dlaczego? Jak skutecznie oczyścić jelita?
Niealkoholowe stłuszczenie wątroby to choroba, której wielu Polaków nie ma świadomości istnienia. Często pojawia się wraz z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca typu 2, nadciśnienie tętnicze czy otyłość. W jej leczeniu bardzo ważna jest dieta. Dzięki właściwej diecie można także zapobiec jej pojawieniu się.
Dobrze rozpoczęty dzień zaczyna się od zdrowego śniadania. Nie bez powodu mówi się, że jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia - jedzenie dostarcza energii do organizmu, a jego przygotowanie może przynieść wiele satysfakcji i zabawy. Co jeść rano? Poznaj listę 12 najzdrowszych produktów na śniadanie.
Informacja zapisana w naszym DNA w postaci genów warunkuje to, jaki mamy kolor oczu, kształt nosa oraz to, jakiego jesteśmy wzrostu. Jednak czy geny mogą wpływać na nasze nawyki żywieniowe? Warunkować to czy lubimy określone warzywa i owoce? Czy geny mają mieć wpływ na to, że lubimy podjadać między posiłkami?
Naturalne spalacze tłuszczu to tanie i zdrowe produkty powszechnie występujące w naturze, które pomagają w redukcji tkanki tłuszczowej. Naturalne spalacze kosztują zdecydowanie mniej niż specyfiki produkowane przez koncerny farmaceutyczne i w przeciwieństwie do nich nie zawierają podejrzanych substancji. Sprawdź, jakie efekty zyskasz dzięki naturalnym spalaczom tłuszczu i poznaj najlepsze z nich.
Dietetyczna kolacja powinna być lekka i składać się z warzyw, mięsa, ryb oraz dodatku pieczywa, makaronu pełnoziarnistego, kaszy i ryżu. Zdrowa kolacja jest bardzo ważnym posiłkiem na diecie, powinniśmy ją zjadać 2-3 godziny przed snem. Jedzenie kolacji zapobiega nocnemu objadaniu się i nagłym spadkom glukozy we krwi. Nie masz pomysłu na dietetyczną kolację? Wykorzystaj nasze przepisy!
O tym, że każdy cukier szkodzi, nie trzeba nikogo przekonywać. Sztuczne słodziki są znacznie słodsze od cukru i nie zawierają kalorii, ale to jednak wyrób chemiczny. Lepsze są naturalne substancje słodzące. Uwaga! Z żadną z nich nie wolno przesadzać.
Są na czołowej pozycji na liście najzdrowszych pokarmów świata. Zwykła a niedoceniana owsianka to najlepszy posiłek na dzień dobry. Sprawdź, dlaczego warto jeść płatki owsiane.
To niezwykły owoc o dużej zawartości tłuszczu. Można nim np. smarować pieczywo. Będzie tak samo smaczne, jak z masłem, ale zdrowsze, bo kwasy tłuszczowe obecne w awokado chronią serce. Sprawdź, jakie właściwości ma awokado i jak je jeść.
Zła wiadomość dla fanów hot dogów. Naukowcy z University of Michigan odkryli, że zjedzenie jednego hot doga może skrócić twoje życie nawet o 36 minut.
W ciągu dnia możemy zjeść określoną ilość jedzenia, w tym także składników odżywczych. Aby mądrze zarządzać budżetem kalorii, należy spożywać pokarmy, które zawierają ich jak najwięcej. Sprawdź, jakie produkty są najbardziej bogate w składniki odżywcze.