Odchudzanie

Redukcja masy ciała jest nieodłącznym elementem pracy nad zdrową i szczupłą sylwetką. Choć powszechnie odchudzanie jest kojarzone ze stosowaniem diet głodówkowych, w osiągnięciu upragnionej masy ciała pomagają proste, domowe sposoby i regularna aktywność fizyczna. To dzięki nim odchudzanie jest możliwe bez efektu jo-jo. Prawidłowe przeprowadzone kuracja odchudzająca to taka, która zapewnia stabilny spadek masy ciała, około 0,5 kg na tydzień.

Aktywność fizyczna przyspiesza metabolizm, wiemy to od dawna. Jednak często zakładamy, że konieczne jest uprawianie jakiejś dyscypliny, czy chociaż regularne bieganie, by obniżyć poziom cukru we krwi i uchronić się przed chorobami, czy zrzucić kilka kilogramów. Naukowcy ustalili pewną ciekawą zależność, która spodoba się także tym bardziej leniwym.
Przedłużające się upały wyczerpują nam baterie. Czas na doładowanie pełne witamin i minerałów, a zarazem chłodzące od środka. Możesz postawić na cytrusy, owoce jagodowe czy coś na bazie arbuza. Jeśli chcesz przy okazji chudnąć, mamy coś specjalnego.
Wraz z nadejściem lata i bardziej skąpych strojów pojawia się dylemat: zasłonić, odsłonić, a może zwalczyć? Cellulit, nasz plażowy wróg numer 1. Czy cellulit w życiu każdej kobiety jest nieunikniony? Czy zostaje na zawsze, a może są na niego skuteczne sposoby? Ekspert podpowiada, co możemy zrobić z „pomarańczową skórką".
Raczej nie kupisz jej w sklepie zielarskim, a działa. Możesz ją modyfikować, schłodzić, cieszyć się smakiem. Nie zastąpi redukcyjnej diety i aktywności fizycznej, ale z pewnością wspomoże proces utraty kilogramów. Gdy chcesz schudnąć czasem rynek wciska ci niezbyt smaczne herbaty i obiecuje cuda. Tu cudów nie ma, a można schudnąć.
Podczas odchudzania sporym problemem jest nawracająca chęć sięgania po słodycze. W takich momentach warto zadbać o dodatkową dawkę białka. Z pomocą przychodzi mało orzechowe. Jego kremowa konsystencja nie tylko zwalcza chęć podjadania, ale również utrzymuje na dłużej poziom sytości. Warto kryzysowych chwilach połączyć go z odrobiną serka mascarpone.
Jak obiecuje Jenna Rizzo, stosowanie metody 2-2-2 przez trzy tygodnie sprawi, że nasze ciało będzie się czuło i wyglądało lepiej. Dzięki temu nie tylko zrzucimy tłuszcz z brzucha, ale też będziemy mieć znacznie więcej energii, zapewnimy sobie lepszy sen, a nasza skóra będzie czystsza.
Ochota na słodycze to zmora niejednego z nas. W końcu cukier uzależnia i wpadamy w pułapkę, sięgając po coraz większa ilość słodyczy. To z kolei wpływa nie tylko na zdrowie, ale i samopoczucie oraz masę ciała. Dlatego mamy inne rozwiązanie. Naturalna słodka nuta dostarczy sporo błonnika i cennych witamin oraz pomoże zwalczyć pokusę.
To naturalne, że odchudzając się, marzysz o szybkich, spektakularnych efektach. Niestety, co nagle to po diable. Jeśli waga gwałtownie leci w dół, najczęściej nie tracisz niechcianego tłuszczu, tylko wodę lub masę mięśniową. Nie o to przecież chodzi. Jak sprawdzić, że jesteś na niewłaściwej drodze?
Od wiosny ten temat wraca jak bumerang. Karolina Gilon wyznała, że schudła 12 kg. Wkrótce pojawiły się pytania o metodę odchudzania i "zmienione rysy twarzy", wreszcie o stan zdrowia gwiazdy Polsatu. Ta zdradziła kilka szczegółów na ten temat.
Odchudzanie to temat aktualny bez względu na porę roku. Jednak to właśnie latem najczęściej zastanawiamy się jak szybko schudnąć, by lepiej wyglądać w bikini. Przypominamy, że utrata masy ciała musi przebiegać z troską o zdrowie i to ono, a nie wygląd jest tu kluczem. Dlatego warto podchodzić do tego z rozwagą i zacząć od śniadania.
U pacjentów, którzy stosowali semaglutyd (nazwy handlowe: Ozempic i Wegovy), zaobserwowano częstsze niż w zdrowej populacji występowanie schorzenia, które grozi utratą wzroku. Sami badacze mają jednak poważne wątpliwości, czy ma to faktyczny związek z przyjmowanym lekiem.

Odchudzanie organizmu jest możliwe przede wszystkim dzięki stworzeniu ujemnego bilansu kalorycznego. Polega on na dostarczaniu mniejszej ilości energii, niż jest wydatkowane na wszystkie aktywności w ciągu dnia. Regularnie ćwicząc, zwiększamy zapotrzebowanie na kilokalorie, ułatwiając odchudzanie. Co istotne, aby schudnąć wcale nie trzeba trenować ciężko! Wykazano, że optymalne spalanie tkanki tłuszczowej zachodzi przy intensywności na poziomie 60-70% HR Max.

Sport to nie jedyny sposób an to, aby schudnąć. Istotną kwestią jest też dieta. Właściwy dobór proporcji makroskładników, pory spożywania posiłków oraz nawodnienie mają ogromny wpływ na zarządzanie masą ciała.

Odchudzanie w dużej mierze opiera się na zdrowych nawykach żywieniowych. Oznacza to ograniczenie spożywania przetworzonej żywności (fastfoody, słone przekąski). Opierając dietę na pełnowartościowych artykułach spożywczych dostarczamy organizmowi wysokiej jakości makroskładników, mikroskładników oraz witamin i minerałów, którymi jest on w stanie łatwo zarządzać.

Znajomość podstaw dietetyki i zdrowego żywienia przyda się każdemu z nas. W ten sposób dużo łatwiej przyrządzać smaczne i zróżnicowane posiłki dla całej rodziny.

Warto pamiętać, że u niektórych osób odchudzanie standardowymi metodami będzie utrudnione. Dotyczy to zwłaszcza pacjentów z zaburzeniami endokrynologicznymi tarczycy, zespołem metabolicznym, cukrzycą czy chorobami wątroby. W ich przypadku konieczne będzie w pierwszej kolejności unormowanie stanu zdrowia przez lekarza specjalistę. Często nieodzowne okazuje się również ułożenie diety przez dietetyka klinicznego.