Odchudzanie

Redukcja masy ciała jest nieodłącznym elementem pracy nad zdrową i szczupłą sylwetką. Choć powszechnie odchudzanie jest kojarzone ze stosowaniem diet głodówkowych, w osiągnięciu upragnionej masy ciała pomagają proste, domowe sposoby i regularna aktywność fizyczna. To dzięki nim odchudzanie jest możliwe bez efektu jo-jo. Prawidłowe przeprowadzone kuracja odchudzająca to taka, która zapewnia stabilny spadek masy ciała, około 0,5 kg na tydzień.

Zasada 9-5-2-1-0 jest prosta, skuteczna i znać powinien ją każdy. Choć powstała z myślą o zdrowiu najmłodszych, eksperci nie mają wątpliwości – dorośli także powinni z niej korzystać. Dzięki niej możesz wprowadzić do swojego życia zmiany, które mogą uchronić cię przed otyłością i konsekwencjami, jakie się z nią wiążą.
Osoby, które na co dzień wykonują pracę biurową mają utrudnione zadanie jeśli chodzi o chudnięcie. Długie godziny spędzone w bezruchu nie sprzyjają redukcji masy ciała, utrzymaniu deficytu kalorycznego, ani aktywności fizycznej. Co możesz zrobić, aby spalić dodatkowe kilokalorie?
Redukcja masy ciała zwykle kojarzy nam się ze stosowaniem diet redukcyjnych, silnymi suplementami diety albo rozbudowanymi planami treningowymi. Okazuje się jednak, że istnieje wiele metod znacznie łatwiejszych i bezpieczniejszych do zastosowania na co dzień, które przyniosą podobny efekt. Jak zrzucać kilogramy domowymi sposobami bez wysiłku?
O kłopotach Sandry Kubickiej ze zdrowiem wiadomo było już od dawna. Aktorka jakiś czas temu podzieliła się ze swoimi fanami informacją, że choruje na zespół policystycznych jajników i insulinooporność. Choć oba schorzenia powodowały wiele zmian w organizmie Kubickiej, dodatkowo miały wpływ również na jej wagę. Dzięki odpowiednim nawykom udało jej się zrzucić aż 11 kg. Sprawdź, jak tego dokonała.
Redukcja masy ciała wielu osobom kojarzy się z wyzwaniem, któremu trudno podołać. Poprzez wdrożenie rygorystycznych diet, silnej suplementacji i bardzo intensywnych treningów fizycznych często usiłujemy redukować wagę szybko. Choć często jest to możliwe, skutki takich działań dla organizmu mogą być zupełnie odwrotne od oczekiwanych, a samo chudnięcie nie ma nic wspólnego ze zdrowiem. Jak powinna przebiegać redukcja wagi, aby była skuteczna i bezpieczna?
Swoją metamorfozą zaskoczyła nie tylko kolegów z branży, ale cały świat. Rebel Wilson od dwóch lat konsekwentnie traci na wadze. Udało się jej zrzucić już kilkadziesiąt kilogramów. W czym tkwi sekret aktorki?
Katarzyna Szklarczyk przyznała, że zmagała się z zaburzeniami odżywiania. Choć te zdrowotne problemy ma już za sobą, do dziś zmaga się z ich skutkami. Kasia przyznała, że problemy z odżywianiem rozregulowały jej organizm, ale jest pod opieką specjalisty i czuje się świetnie.
Są takie obszary na ciele, z których nieco trudniej pozbyć się upartego tłuszczu. Jednym z nich jest brzuch. Choć aktywność fizyczna i zdrowa dieta to podstawa w procesie odchudzania, nie zawsze wiemy, po jakie produkty powinniśmy sięgać, a których unikać, by osiągnąć oczekiwane efekty.
Czy pomimo braku aktywności fizycznej da się obniżyć wagę? Co prawda kontrola masy ciała jest najłatwiejsza, kiedy łączymy ćwiczenia z dietą i odpowiednio dobraną suplementacją. Jednak często trudno nam znaleźć czas lub siły na regularne treningi. Szczególnie na początku drogi do zdrowej sylwetki. Dbanie o formę utrudniają też m.in. stres, zmiana pracy, choroba czy kontuzja.
Dokonanie kilku drobnych zmian w porannych nawykach może w prosty i skuteczny sposób pomóc pozbyć się kilku zbędnych kilogramów. Praktykowanie zdrowych zachowań rano pomoże także osiągnąć równowagę psychiczną. Oto 8 sposobów, które mogą pomóc stracić na wadze i nie są czasochłonne.
Jeśli chcesz schudnąć, warto przyjrzeć się temu, w jaki sposób się odżywiasz. Nie chodzi wyłącznie o to, co jesz. Jak w zdrowy sposób pozbyć się zbędnych kilogramów? Dietetycy przedstawiają 5 wskazówek.
Chcesz szybko zrzucić brzuch, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Internet pełen jest planów treningowych i porad dietetycznych dla kobiet i mężczyzn, które mają ułatwić zrzucenie brzucha, ale tak naprawdę kluczowe jest trzymanie się kilku prostych wskazówek. Sprawdź, jak zrzucić brzuch wprowadzając do swojego życia niezbędne nawyki żywieniowe i treningowe.

Odchudzanie organizmu jest możliwe przede wszystkim dzięki stworzeniu ujemnego bilansu kalorycznego. Polega on na dostarczaniu mniejszej ilości energii, niż jest wydatkowane na wszystkie aktywności w ciągu dnia. Regularnie ćwicząc, zwiększamy zapotrzebowanie na kilokalorie, ułatwiając odchudzanie. Co istotne, aby schudnąć wcale nie trzeba trenować ciężko! Wykazano, że optymalne spalanie tkanki tłuszczowej zachodzi przy intensywności na poziomie 60-70% HR Max.

Sport to nie jedyny sposób an to, aby schudnąć. Istotną kwestią jest też dieta. Właściwy dobór proporcji makroskładników, pory spożywania posiłków oraz nawodnienie mają ogromny wpływ na zarządzanie masą ciała.

Odchudzanie w dużej mierze opiera się na zdrowych nawykach żywieniowych. Oznacza to ograniczenie spożywania przetworzonej żywności (fastfoody, słone przekąski). Opierając dietę na pełnowartościowych artykułach spożywczych dostarczamy organizmowi wysokiej jakości makroskładników, mikroskładników oraz witamin i minerałów, którymi jest on w stanie łatwo zarządzać.

Znajomość podstaw dietetyki i zdrowego żywienia przyda się każdemu z nas. W ten sposób dużo łatwiej przyrządzać smaczne i zróżnicowane posiłki dla całej rodziny.

Warto pamiętać, że u niektórych osób odchudzanie standardowymi metodami będzie utrudnione. Dotyczy to zwłaszcza pacjentów z zaburzeniami endokrynologicznymi tarczycy, zespołem metabolicznym, cukrzycą czy chorobami wątroby. W ich przypadku konieczne będzie w pierwszej kolejności unormowanie stanu zdrowia przez lekarza specjalistę. Często nieodzowne okazuje się również ułożenie diety przez dietetyka klinicznego.