Męczy cię odchudzanie? 6 skutecznych sposobów na utrzymanie diety

2022-01-04 15:13

Trzymanie się zdrowych nawyków jest szczególnie utrudnione w dzisiejszym, dynamicznym świecie. Większość z nas wie, że łatwiej powiedzieć niż zrobić, dlatego przygotowaliśmy kilka wskazówek, które ułatwią ci utrzymywanie w ryzach tego, ile i co jesz.

kobieta znudzona dietą
Autor: Getty Images

Spis treści

  1. 6 skutecznych sposobów na utrzymanie diety
  2. Pamiętaj o monitorowaniu swoich postępów
  3. Nie rezygnuj z ulubionych potraw i nie bądź dla siebie zbyt surowy

Praca, dodatkowe zajęcia, pasje, spotkania z najbliższymi – w dynamicznym świecie nie łatwo jest dbać o to, by prawidłowo się odżywiać. Wydawać by się mogło, że dzięki pandemii może być nam łatwiej, ale czy na pewno? Naukowcy twierdzą, że na całym świecie jemy coraz więcej przetworzonej żywności.

W natłoku obowiązków, podczas pracy lub nauki zdalnej lub po prostu, kiedy mamy gorszy dzień, przestrzeganie zdrowych nawyków nie przychodzi nam z łatwością, jednak nie jest niemożliwe. Czasami proste zmiany pomogą nam to zrobić.

W formie 24: fakty na temat odchudzania

Dzięki przygotowanym przez nas sposobom dowiesz się m.in.:

  • jakie produkty wybierać do swojej diety,
  • co zrobić, gdy czujesz, że możesz mieć problem z utrzymaniem diety i zdrowych nawyków,
  • jak unikać wysoko przetworzonej żywności.

6 skutecznych sposobów na utrzymanie diety

Pamiętaj o monitorowaniu swoich postępów

W przypadku, gdy samodzielnie monitorujesz swoje postępy, nie zapominaj o tym, że utrata wagi albo przybieranie na wadze nie są jedynymi możliwościami mierzenia tego, jak daleko zaszedłeś. Ludzie decydują się na zdrową dietę z wielu różnych powodów.

Zamiast co chwilę stawać na wadze, pomyśl o tym, jak zmiana diety wpłynęła na twoje zdrowie fizyczne i psychiczne, samopoczucie, sen.

Jeśli jednak chcesz dokładnie monitorować swoje rezultaty, możesz prowadzić dziennik posiłków, które spożywasz w ciągu dnia. Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji, także w pełni bezpłatnych, które ułatwią ci śledzenie szczegółów dotyczących spożycia kalorii, wagi i podejmowanej aktywności.

Nie rezygnuj z ulubionych potraw i nie bądź dla siebie zbyt surowy

Pamiętaj, że nie musisz rezygnować z ulubionych potraw. Wystarczy, że umiejętnie wkomponujesz je w swoją dietę. Kluczem jest zachowanie umiaru i kontroli tego, co spożywasz. Twoja dieta na pewno sporadycznie „udźwignie” kawałek ulubionego ciasta czy porcje lodów z bitą śmietaną.

Przestrzeganie zdrowej diety to raczej maraton, a nie sprint. Prawdopodobnie nie ustrzeżesz się błędów, niektóre dni będą łatwiejsze, a inne wręcz przeciwnie jednak staraj się nie zniechęcać.

Jeśli twoje cele są realistyczne, jesteś zaangażowany i widzisz swoje postępy – prawdopodobnie wszystko zmierza w dobrym kierunku. Kształtowanie zdrowych nawyków wymaga czasu, dlatego spróbuj go sobie dać, tym bardziej, jeśli przed długi okres jadłeś niezdrowo.