W pół roku schudła 15 kilogramów. Trudno uwierzyć, od czego zaczyna swój dzień

2022-12-19 11:30

Rachel Hosie jakiś czas temu postanowiła popracować nad swoją relacją z jedzeniem. Dzięki nowym nawykom, w ciągu 6 miesięcy udało się jej zrzucić aż 15 kilogramów. Chcąc utrzymać zdrową masę ciała, od tamtej pory przestrzega pięciu prostych zasad.

W pół roku schudła 15 kilogramów. Nie uwierzysz, od czego zaczyna swój dzień
Autor: Instagram W pół roku schudła 15 kilogramów. Nie uwierzysz, od czego zaczyna swój dzień

Cztery lata temu Rachel zrozumiała, że nie dba o siebie wystarczająco. Latami regularnie przejadała się, przez co przybierała na wadze i czuła się ospała. Kobieta postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce i zaczęła od wprowadzenia w swoim życiu zmian, które mogłyby jej pomóc schudnąć w zrównoważony sposób. 

W pół roku schudła 15 kilogramów bez restrykcyjnej diety

Rachel zaczęła od orientacyjnego liczenia kalorii, aby sprawdzić, jakie realne zapotrzebowanie kaloryczne ma jej organizm. Dzięki temu dużo dowiedziała się także o wartościach odżywczych poszczególnych produktów. Kobieta pilnowała, aby dostarczać do organizmu wystarczające ilości białka i nie zrezygnowała z żadnej grupy żywności. Dodatkowo, do swojej codziennej rutyny włączyła trening siłowy.

Czytaj też: Polskie superfoods - 9 produktów o niezwykłych wartościach odżywczych

Jej metody zmieniały się na przestrzeni miesięcy, ale Rachel szukała skutecznego, zdrowego i zrównoważonego połączenia, dzięki któremu mogłaby bezpiecznie pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Jak sama podkreśla, najważniejszą zasadą w całym przedsięwzięciu okazała się konsekwencja w działaniu, dzięki której po upływie sześciu miesięcy ważyła 15 kilogramów mniej. Działania Rachel były na tyle skuteczne, że udało jej się zredukować tkankę tłuszczową aż o połowę. 

Czytaj też: Otyłość brzuszna może doprowadzić do poważnych kłopotów ze zdrowiem

W formie 24: naturalne spalacze tłuszczu

Zacznij dobrze swój dzień

Rachel każdy swój dzień rozpoczyna od wyjścia na zewnątrz, by skorzystać z promieni słonecznych. To - jak twierdzi - dostarcza jej energii i motywacji, a także pomaga wieczorem spokojnie zasnąć.

Dba także o to, aby zapewnić swojemu ciału jak najwięcej ruchu. Choć ujemny bilans kaloryczny jest ważny w kontekście utraty wagi, nie należy zapominać o codziennej dawce aktywności. Wiele badań potwierdza, że regularne ćwiczenia mogą pomóc w utrzymaniu niższej masy ciała i uniknięciu efektu jo-jo.

Nie zawsze jest czas na to, aby wykonać sumienny trening, ale Rachel przekonuje, że nawet 20-minutowy spacer może być tu pomocny. Kolejny ważny aspekt to świadome wykonywanie codziennych aktywności niezwiązanych z ćwiczeniami. Chodzi o to, aby zachowywać uważność w czasie wykonywania poszczególnych czynności, które formalnie nie zaliczają się do ćwiczeń. Przykładem takich działań jest wchodzenie po schodach, sprzątanie czy zakupy.

Dobrym rozwiązaniem jest przemycanie tego typu aktywności do codziennej rutyny. Zamiast korzystać z ruchomych schodów czy windy idź pieszo, wydłużaj drogę powrotną z przystanku, do odkurzania włącz muzykę - możliwości jest wiele.

Priorytet snu

Ta wskazówka figuruje niemal na wszystkich poradnikowych listach dotyczących dobrostanu psychicznego i fizycznego. Nie bez powodu - sen jest ważny dla naszej równowagi psychofizycznej. Czy wiesz, że niewyspanie prowokuje uczucie głodu i łaknienia? Kiedy jesteś niewyspany, częściej sięgasz po niezdrowe produkty i nie masz energii na treningi. 

W związku z tym, przestrzegaj właściwej higieny snu, wysypiaj się, a za dnia korzystaj ze światła dziennego, najlepiej jak najszybciej po przebudzeniu.

Dodaj białko do każdego posiłku

Spożywanie diety wysokobiałkowej jest kluczowym elementem nie tylko w odniesieniu do utraty wagi, ale także do jej utrzymania. Wszystko dzięki temu, że białko daje uczucie sytości i pomaga mięśniom zregenerować się po treningu. Zaleca się, aby spożywać co najmniej jeden gram białka na kilogram masy ciała dziennie, aby stracić tkankę tłuszczową.

Zaplanuj swoje posiłki a unikniesz podjadania

Zanim zaplanujesz swoje posiłki, zaplanuj także listę zakupów. W sklepie sięgaj wyłącznie po produkty z listy, na których najpewniej nie ma niezdrowych batoników czy słonych przekąsek. 

Planowanie posiłków to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy narzekają na brak czasu. Niektóre potrawy są szybkie i proste w wykonaniu, a przygotowanie większej porcji zapewni posiłek na dzień lub dwa dni więcej.

Spójność i integralność w działaniu

Nawet, jeśli uda ci się stosować wszystkie z wyżej wymienionych zaleceń, możesz mieć trudność w osiągnięciu sukcesu. Dzieje się tak, gdy nie zachowujemy spójności w działaniu. W praktyce oznacza to, że odżywiasz się zdrowo, ćwiczysz, troszczysz się o dobry sen, a wieczorem idziesz na drinka i wracasz do domu nad ranem. 

Najzdrowszym wyborem jest rozsądny balans - nie odmawiaj sobie pączka, jeśli masz na niego ochotę, ale spróbuj nie sięgać po niego częściej niż raz w tygodniu. To samo dotyczy alkoholu - nie musisz przyklejać mu etykiety produktu zakazanego, ale we wszystkim zachowaj umiar.