Zielona kawa - czy zielona kawa to skuteczny sposób na odchudzanie?

2014-11-06 7:44

Czy zielona kawa to faktycznie skuteczny środek na odchudzanie? Producenci obiecują, że zielona kawa redukuje łaknienie, przyspiesza spalanie tłuszczu dzięki zawartości kofeiny i kwasu chlorogenowego, a co za tym idzie wspomaga proces odchudzania. Ma także dodawać energii.

Zielona kawa - czy zielona kawa to skuteczny sposób na odchudzanie?
Autor: Photos.com Czy  zielona kawa  to faktycznie skuteczny środek  na odchudzanie ?

Spis treści

  1. Zielona kawa a odchudzanie
  2. Zielona kawa a ciśnienie krwi
  3. Działanie zielonej kawy
  4. Przeciwwskazania do kuracji odchudzającej zieloną kawą

Kawa zielona to zwykła kawa, która nie została poddana procesowi palenia. Suplementy z zieloną kawą dostępne są w postaci kawy rozpuszczalnej lub tabletek. Preparaty te często są dodatkowo wzbogacone o błonnik pokarmowy, chrom, wyciągi z ziół, kofeinę, żeń-szeń oraz ekstrakt z zielonej herbaty.

Zielona kawa a odchudzanie

Powszechnie uważa się, że zielona kawa to sprawdzony środek na odchudzanie. Wszystko dzięki zawartości kwasu chlorogenowego.

Zielona kawa a ciśnienie krwi

Ekstrakt z zielonej kawy przyczynia się do obniżenia ciśnienia krwi. Do takich wniosków doszli japońscy naukowcy, którzy ocenili wpływ ekstraktu z ziaren zielonej kawy (EZZK) na wartości ciśnienia tętniczego szczurów. Opisywane pozytywne efekty, badacze przypisują działaniu kwasu kawoilochinowego, jednemu z głównych składników ekstraktu.

Potwierdzają to inni japońscy specjaliści z Health Care Research Laboratories. Wyniki ich badań sugerują, że codzienne stosowanie EZZK może obniżać ciśnienie tętnicze u pacjentów z łagodnym nadciśnieniem tętniczym. Badanym podawano EZZK w dawce 46 mg, 93 mg lub 185 mg. Zaobserwowano istotny spadek wartości ciśnienia skurczowego oraz rozkurczowego w grupie osób przyjmujących EZZK w dawce 93 mg oraz 185 mg, w stopniu zależnym od przyjmowanej dawki.

Działanie zielonej kawy

Producenci obiecują, że zielona kawa:

  • odchudza
  • przyspiesza przemianę materii
  • zmniejsza łaknienie
  • pomaga utrzymać odpowiedni poziom cholesterolu
  • dodaje energii
  • wspomaga redukcję cellulitu

Przeczytaj także: Odchudzający kwas chlorogenowy w zielonej kawie

Zielona kawa uznawana jest za środek wspomagający odchudzanie. Jest zielona, bo obróbka ziaren zakończyła się jeszcze przed procesem palenia. Są to więc normalne ziarna kawy niepoddane obróbce termicznej ani fermentacji. Dzięki temu, że wysoka temperatura nie przeniknęła do wnętrza ziaren, zachowane zostały pewne jej właściwości. Ekstrakt z zielonej kawy w USA uznany został za suplement diety wspomagający odchudzanie. Dotychczasowe badania nie potwierdzają jednak w 100% odchudzającego działania bez skutków ubocznych.

Ziarna zielonej kawy zawierają kwas chlorogenowy – CGA. Termiczna obróbka (proces palenia kawy) drastycznie zmniejsza zawartość kwasu chlorogenowego, dlatego tylko zielone ziarna mają właściwości odchudzające.

Przeciwwskazania do kuracji odchudzającej zieloną kawą

  • ciąża lub karmienie piersią
  • choroby serca
  • nadciśnienie
  • cukrzyca
  • wiek poniżej 16 roku życia

Czy zielona kawa przynosi efekty?

Warto pamiętać, że magiczne tabletki nie istnieją. Stosowanie zielonej kawy bez odpowiedniej diety i regularnych ćwiczeń nie przyniesie spektakularnego spadku kilogramów, za to da szansę na efekt jo-jo. To prawda, że zawarty w zielonej kawie kwas chlorogenowy i kofeina przyczyniają się do przyspieszenia przemiany materii, ale kwas chlorogenowy zawierają także najzwyklejsze ziemniaki, a kofeiny nie brakuje w tradycyjnej kawie czy coca-coli. Należy także podkreślić, że metoda odchudzania zieloną kawą nie jest całkowicie przebadana. Wstępne wyniki badań są optymistyczne, jednak naukowcy nie do końca wiedzą, które składniki zielonej kawy wypływają na przyspieszenie procesu odchudzania. Ponadto ochotnicy, którzy testowali ten specyfik, stosowali jednocześnie dietę i ćwiczenia pod czujnym okiem ekspertów. Dlatego zieloną kawę można potraktować jako suplement wspomagający, w połączeniu z racjonalnym odżywianiem i długofalowym wyrabianiem sobie zdrowych nawyków żywieniowych, które zaowocują utrzymaniem osiągniętej sylwetki.