Kardiolog zdradza sekret zdrowego serca. Pomoże ten znany owoc

2024-05-13 8:50

Fakt, że zarówno warzywa, jak i owoce są dobre dla naszego zdrowia, nie powinien nikogo dziwić. Jednak każdy z nich wpływa nieco inaczej na organizm. Kardiolog zdradził, który owoc ma szczególne znaczenie dla zdrowia serca.

Kardiolog zdradza sekret zdrowego serca. Pomoże ten znany owoc
Autor: fot. Getty Images Kardiolog zdradza sekret zdrowego serca. Pomoże ten znany owoc

Ten owoc wybierają kardiolodzy. Już jeden dziennie robi różnicę

Bogate w witaminy i przeciwutleniacze owoce i warzywa mogą znacząco zmniejszyć ryzyko udaru i chorób serca. Jest to ogólnie znany fakt. Kardiolog z Orlando Health, dr. Deepak Vivek w zeszłym tygodniu rozmawiał z magazynem Parade. Powiedział wówczas, że owoce pozytywnie wpływają na funkcje sercowo-naczyniowe. Mogą obniżać wysokie ciśnienie oraz zmniejszyć ryzyko wystąpienia miażdżycy i stwardnienia tętnic. Wszystko dzięki ich różnym wartościom odżywczym i korzyściom zdrowotnym. W wywiadzie zdradził również, który owoc według niego - i innych kardiologów - jest najlepszy dla naszego serca.

Doktor Vivek przyznał, że jego pierwszym wyborem zawsze będą jabłka. Wszystko dlatego, że są pełne błonnika, witaminy C i potasu oraz mają niski poziom glikemiczny, co pomaga obniżyć ryzyko wystąpienie cukrzycy typu 2. Co więcej, są również świetnym źródłem przeciwutleniaczy. Jak przyznaje, nie ma znaczenia, w jakiej formie je się jabłko. Można pokroić je w plasterki, dodać do sałatki lub zjeść jako przekąskę. Dodaje, że warto za nie chwycić przed aktywnością fizyczną. -  Uważam, że pomaga mi to zapewnić niezbędną energię, a także zapobiega skurczom mięśni - wyznał w rozmowie.

Beszamel: Jabłka - Dlaczego są zdrowe, czemu warto jeść jabłka?

Nie tylko jabłka. Kardiolodzy zdradzają swoje ulubione owoce

Doktor Sushant Khaire, kardiolog w Methodist Le Bonheur Healthcare w Memphis w stanie Tennessee, wyznał, że jego ulubionym owocem są natomiast banany. Wszystko dlatego, że są bogate w błonnik, witaminę C, witaminą B6, potas, magnez i antyoksydanty. Jak tłumaczy: Błonnik pokarmowy pomaga w trawieniu, witamina C wzmacnia układ odpornościowy, a witamina B6 jest ważna dla rozwoju mózgu i nerwów. 

Natomiast Jennifer Mieres, profesor kardiologii w Zucker School of Medicine w Hofstra Northwell w Hempstead przyznała, że nie zależy jej na tym, jaki owoc je, ważne jednak by był on pełen błonnika. Jak tłumaczy, jest to idealna popołudniowa przekąska, która nie tylko zapewni nam uczucie sytości, ale również będzie nas chronić przed chorobami serca. Wykazano bowiem, że błonnik jest odpowiedzialny za obniżenie ciśnienia krwi i poziomu cholesterolu LDL. Te dwie rzeczy są natomiast głównymi czynnikami ryzyka chorób serca.

Doktor Satjit Bhusri, kardiolog z Upper East Side Cardiology na Manhattanie natomiast przyznał, że on zawsze sięga po niesolone orzechu i takie owoce jak jagody, maliny, jagody acai i jagody goi. Wszystko dlatego, że mają one najwyższy poziom przeciwutleniaczy chroniących serce.

Quiz. Czy rozpoznasz owoce i warzywa po skórce? 15/20 to świetny wynik!

Pytanie 1 z 20
1. Pierwszy punkt zdobędziecie łatwo. Co to za owoc?
ananas