Odchudzanie. Zdrowe odżywianie a spalacze tłuszczu [Porada eksperta]

2016-05-05 8:52

Biorę ParoGen 1 x dziennie. Mam nadwagę i chciałabym się jej pozbyć, staram się odżywiać prawidłowo, ale niestety słodycze mnie gubią. Jest czas, że nie zjem nic, a czasem mam napady ochoty na słodycze. Czy mogę stosować jakieś mocniejsze tabletki typu Piperyna, żeby zahamować apetyt?

Porada fizjologa żywienia
Autor: Getty Images

Zacznijmy od tego, że proces odchudzania nie polega na (a przynajmniej nie u wszystkich) na ograniczeniu zjadanych kalorii i głodzeniu się. Najlepsze efekty osiągniesz zmieniając styl życia. Oznacza to jedzenie wszystkich produktów w ilościach i proporcjach, jakie ustali dietetyk, oraz systematycznej aktywności ruchowej. Wystarczą codziennie marsze lub spacery, najlepiej z kijami, aby uruchomić pas barkowy i ręce, i ochronić się przed kontuzjami.

Twoja kurację zaczęłabym od oceny ilości tkanki tłuszczowej i mięśni, bo być może masz ich dużo i nigdy nie będziesz szczupła, badań krwi, oceny poziomu witaminy D. Dopiero wtedy można byłoby stworzyć długofalowy program dietetyczny dla ciebie. Konieczna byłaby też rozmowa z lekarzem i zmiana leku na inny, który być może nie miałby wpływu na przyrost masy ciała i wahania poziomu cukru we krwi (są one fizjologiczne, jeśli cały dzień się głodzisz albo jesz tylko słodycze).

Odradzam stosowanie spalaczy tłuszczu. Po pierwsze, dlatego że nie mają udokumentowanej skuteczności; po drugie, żaden naukowiec nie sprawdzał, czy nie zrobią ci krzywdy, jeśli bierzesz ParoGen; a po trzecie, nie nauczą cię one zdrowo się odżywiać i żyć. Jak najlepiej zahamować apetyt? Posiłki co 3 godziny, bogate w produkty białkowe i warzywa oraz sycące, bo bogate w błonnik produkty pełnoziarniste; makaron, pieczywo, kasze. Aktywność fizyczna, niezbyt intensywna, spalająca tkankę tłuszczową, ale systematyczna, codzienna. Wtedy kwasy tłuszczowe obecne w krwiobiegu pomogą utrzymać stały poziom cukru we krwi.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Iza Czajka

Autorka książki "Dieta w wielkim mieście", miłośniczka biegów i maratonów.

Inne porady tego eksperta

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE