Kręgosłup

Kręgosłup to podpora naszego ciała. Jego prawidłowa budowa i funkcjonowanie zapewniają możliwość poruszania się w pionowej pozycji, ale także sprawność ogólną i szeroki zakres ruchów. Zdrowy kręgosłup to także wysoki komfort życia na co dzień. Można zapomnieć o zmęczeniu przy noszeniu zakupów, wchodzeniu po schodach, czy podczas długiej jazdy samochodem. Aby kręgosłup był w dobrej formie przez lata, należy o niego dbać poprzez ćwiczenia i higienę układu ruchu

Bóle rąk są powszechną dolegliwością, która może wynikać z różnych przyczyn - może występować po przeciążeniu, po urazie albo z powodu choroby ogólnoustrojowej. Źródło problemu może leżeć w samej ręce, jeśli doszło do kontuzji albo nadwyrężenia, a może być to także rezultat choroby zapalnej dotykającej całego organizmu. Jakie są przyczyny bólu rąk?
Ortopedzi coraz częściej mają do czynienia z nową chorobą cywilizacyjną – kciukiem telefonisty, wynikającą z intensywnego używania smartfonu. Kto wcześnie zareaguje na ból, ma szanse poradzić sobie z nim w prosty sposób.
Osteopata to specjalista, który pomoże w ostrym bólu rwy kulszowej lub przewlekłych schorzeniach jelit, usuwa napięciowe bóle głowy i poprawia stan chorego na astmę. Zobacz, z jakimi dolegliwościami jeszcze możesz się udać do osteopaty i jak powinieneś przygotować się do pierwszej wizyty.
Ból pleców i kręgosłupa to jedna z częstszych dolegliwości, z jaką przychodzi nam się mierzyć. Doświadcza go aż od 50 do 80 proc. społeczeństwa. Uciążliwy ból krzyża utrudnia codzienne funkcjonowanie, dlatego warto przyjrzeć mu się dokładniej. Jakie nawyki powodują ból pleców?
Ćwiczenia na proste plecy mogą skorygować nieprawidłową postawę i zapobiec garbieniu się. Warunkiem skuteczności ćwiczeń jest ich regularne wykonywanie i zmiana szkodliwych nawyków, które sprzyjają pogłębianiu się wad postawy. Jak ćwiczyć, żeby wzmocnić i wyprostować krzywy kręgosłup?
Ćwiczenia na rwę kulszową to już nie tylko ratunek dla osób w podeszłym wieku. Coraz więcej osób pracujących przez wiele godzin przy biurku, zestresowanych i niewłaściwie się odżywiających, cierpi na tę przypadłość. Zastosowanie ćwiczeń na rwę kulszową pozwoli zminimalizować dotkliwy ból w dolnej części pleców i zapobiec atakom korzonków.
Obchody jubileuszu zainaugurowała msza św. w kościele akademickim. Później odbyła się też uroczysta gala, podczas której chór otrzymał m.in. przyznany przez ministra kultury i dziedzictwa narodowego Złoty Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
Ćwiczenia na mięśnie głębokie pleców i nóg polegają na napinaniu mięśni grzbietu biegnących wzdłuż kręgosłupa przy jednoczesnym wzmacnianiu pośladków oraz ud. Współtworzą one rusztowanie ciała, które należy regularnie wzmacniać, aby utrzymać kręgosłup w dobrej kondycji. Zobacz 8 ćwiczeń na mięśnie głębokie pleców i nóg, dzięki którym poprawisz swoją stabilizację centralną i unikniesz przeciążeń.
Ćwiczenia na kręgosłup szyjny przydadzą się przede wszystkim każdemu, kto spędza dużo czasu w pozycji siedzącej, czy to przed komputerem, czy też na przykład w samochodzie. Ćwiczenia na kręgosłup szyjny możemy podzielić na ćwiczenia rozluźniające, rozciągające, mobilizujące i wzmacniające. Jakie ćwiczenia pomogą, gdy boli kręgosłup szyjny?
Od sprawności mięśni, nerwów i więzadeł umiejscowionych w kroczu zależy szczelność pęcherza, prawidłowa erekcja u mężczyzn i orgazm u kobiet, kondycja kręgosłupa, a nawet trawienie. Mięśnie dna miednicy powinny być mocne i sprężyste, ponieważ to na nich opierają się narządy wewnętrzne.
Mięsień czworoboczny to jeden z największych mięśni w naszym ciele. Odpowiada za wiele ważnych funkcji ruchowych, dlatego nie powinniśmy go zaniedbywać. Rozciąganie mięśni czworobocznych to klucz do prawidłowego funkcjonowania mięśni grzbietu. Sprawdź, jakie są najskuteczniejsze ćwiczenia na mięsień czworoboczny uśmierzające ból, wzmacniające siłę i poprawiające jego funkcjonalność. Dowiedz się także więcej o budowie i przyczepach mięśnia czworobocznego grzbietu.
Reumatoidalne zapalenie stawów (RZS) to jedno z częściej występujących schorzeń autoimmunologicznych, z którym zmaga się 1 proc. społeczeństwa. W RZS dochodzi do rozwoju stanu zapalnego i zmian zwyrodnieniowych stawów. Po jakie więc naturalne sposoby warto sięgnąć przy tego rodzaju dolegliwości?

Kręgosłup człowieka składa się z pięciu odcinków – szyjnego, piersiowego, lędźwiowego, krzyżowego i guzicznego. Łącznie tworzą go 33 lub 34 kręgi. Pełni on przede wszystkim funkcję stabilizatora i amortyzatora, który tłumi wstrząsy powstałe podczas chodzenia i biegania. Kręgosłup zabezpiecza także rdzeń kręgowy przed urazami mechanicznymi.

Ćwiczenia ukierunkowane na wzmocnienie kręgosłupa zwiększają jego elastyczność oraz budują mięśnie posturalne, ułatwiając zachowanie wyprostowanej postawy. Typowa sesja treningowa składa się z rozgrzewki, sesji głównej i rozciągania. Zazwyczaj wykonuje się je bez dodatkowego sprzętu, czasami z wykorzystaniem niewielkich ciężarków lub gum treningowych.

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup to doskonały pomysł dla przyszłej mamy, która musi przygotować swój organizm do ciąży. Skorzystają z nich także osoby prowadzące siedzący tryb życia, które borykają się z uczuciem sztywności w ciele po wielu godzinach spędzonym za biurkiem. Silny kręgosłup to również podpora w większości dyscyplin sportowych. Dlatego powinni na niego zwrócić uwagę biegacze, kulturyści, kolarze, czy tancerze.

Wzmacnianie kręgosłupa przez odpowiednio dobraną aktywność pomaga też łagodzić dolegliwości bólowe powstałe w przypadku urazów, operacji lub prowadzenia biernego trybu życia. Warto podkreślić, że proste ćwiczenia wzmacniające mogą wykonywać osoby w każdym wieku i niemal bez względu na stan zdrowia. Nie są to obciążające jednostki treningowe jak w przypadku sesji cardio, czy ćwiczeń z dużymi ciężarami. Dlatego też można je wykonywać kilka razy w tygodniu bez ryzyka przemęczenia.