Diety i żywienie

Prawidłowa, zbilansowana dieta jest warunkiem zdrowia i dobrego samopoczucia. Warto jednak pamiętać, że nie ma jednego, uniwersalnego modelu żywienia. W każdym przypadku należy uwzględnić szereg czynników, które determinują nie tylko skład diety, ale również gęstość energetyczną oraz ilość poszczególnych posiłków. Chcąc zadbać o dietę i żywienie warto rozważyć konsultacje z profesjonalnym dietetykiem, który pomoże wytyczyć realne cele i ułoży plan żywieniowy.

Cudowna dieta, która mogłaby przyspieszyć spalanie upartego tłuszczu z brzucha nie istnieje. Na tym koniec złych wieści, ponieważ wystarczy kilka zmian w codziennej diecie, aby skutecznie pożegnać nadmiar tkanki tłuszczowej. Dietetyczka zdradza, co trzeba jeść, aby pozbyć się "brzuszka".
Ta dieta już 6. rok z rzędu została uznana za najlepszą w rankingu diet redakcji amerykańskiego magazyny „US News & World Report”. Zakłada spożywanie dużej ilości warzyw, owoców, pełnoziarnistych produktów, ryb oraz oliwy z oliwek. Dowiedz się, jakie są zalety stosowania diety śródziemnomorskiej.
To co jemy, ma duży wpływ na cały nasz organizm. Niektóre produkty spożywcze negatywnie wpływają na zdrowie i samopoczucie. Zwiększają ryzyko wystąpienia nowotworu czy chorób serca. Inne z kolei poprawiają stan zdrowia i chronią przed rozwojem różnego rodzaju chorób. Dr Josh Axe, dietetyk, chiropraktyk i lekarz medycyny naturalnej, opracował plan żywieniowy pozwalający odbudować integralność błony jelitowej i odzyskać zdrowie oraz energię. Wszystko dzięki odpowiedniej diecie i stylowi życia.
Zakwas z buraków, nazywany również zakwasem buraczanym lub kiszonym barszczem, można kupić gotowy, ale najlepiej przygotować go w domu. Warto - gdyż, podobnie jak każdej kiszonki, właściwości zakwasu z buraków są naprawdę imponujące. To bomba witaminowo-mineralna, świetne źródło łatwo przyswajalnego żelaza i probiotyków. Trudno znaleźć drugi napój, który tak szybko i skutecznie jak zakwas buraczany wzmacniałby organizm. Przepis na zakwas z buraków nie jest skomplikowany i może go wykonać każdy.
W sezonie grypowym imbir należy do najczęściej wybieranych dodatków dodawanych do rozgrzewających napojów. Ta znana od tysiącleci przyprawa może dać wiele zdrowotnych korzyści. Dostępny w jest w wielu różnych formach, ale jedna z nich szczególnie zaniepokoiła ekspertkę badającą wpływ żywności na zdrowie.
Zauważyłeś, że po po spożyciu większej ilości mleka twoja cera znacznie się pogorszyła? Niestety, ta zależność została udowodniona naukowo. Prof. Stachowska wyjaśnia, jakich produktów mlecznych nie powinny spożywać osoby z trądzikiem.
Masz problem z regularnym jedzeniem warzyw i owoców? Zasada 1-2-3 jest właśnie dla ciebie. Dzięki niej w łatwy sposób zadbasz o to, by te produkty występowały w twojej diecie. Jest prosta, zalecana przez ekspertów i z pewnością pomoże ci stworzyć zdrowe nawyki, które mogą stanowić świetną podstawę do pozytywnych zmian żywienia oraz stylu życia.
Chris Moyles to DJ radiowy, który kilkanaście lat temu ważył ponad 115 kg. Mężczyzna zmienił swój sposób żywienia i udało mu się zrzucić zbędne kilogramy. 48-latek zdradził, jak to zrobił. Okazuje się, że wystarczyło wykluczyć z diety tylko dwa produkty, które dla wielu ludzi stanowią nieodłączną część jadłospisu.
Dan Buettner to autor książek o długowieczności. Swoją karierę poświęcił zbadanie miejsc na świecie, w których ludzie żyją najdłużej. Buettner badał diety, styl życia, relacje i wszystko to, co sprawia, że ​​mieszkańcy tzw. "niebieskich stref" są zdrowi. Kluczowe są ich śniadania - szczególnie te, bogate w witaminy i białko.
Większość ryb bogata jest w wysoko przyswajalne białko, wielonienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy i składniki mineralne. W święta sięgamy po nie szczególnie chętnie. Ryby mają jednak swoją "ciemną stronę". Niewielu z nas zdaje sobie sprawę, że niektóre ryby mogą być wręcz trujące i lepiej po nie nie sięgać.
Z najnowszych badań wynika, że wypicie dwóch lub więcej filiżanek kawy dziennie może podwoić ryzyko śmierci z powodu chorób układu krążenia. Dotyczy to osób z wysokim ciśnieniem krwi, sięgającym 160/100 mm Hg lub wyższym. Wyniki opublikowano w "Journal of the American Heart Association".
Zakrzepica to przypadłość atakująca ludzi w każdym wieku, choć najczęściej dotyka osób po sześćdziesiątce. Ryzyko jej rozwoju wzrasta u osób, które prowadzą niezdrowy i niehigieniczny tryb życia, zapominając o aktywności czy zdrowej diecie. Lekarz wyjaśnia, co koniecznie należy wyeliminować z jadłospisu, aby jej uniknąć.