Kwas moczowy a niegojące się rany na ciele [Porada eksperta]

2015-01-09 14:55

Od wielu miesięcy mam podwyższony poziom kwasu moczowego, pomimo diety. Lekarz czekał, walcząc dietą, ale brak efektów. Równocześnie mam od maja zapalenie naczyń kapilarnych. Był szpital z powodu niegojących się owrzodzeń na prawej nodze (podudzie). Miałam doxycyklinę, drugi miesiąc biorę Metypred (4 mg). Opatrunki z maści z detreomycyną i piekąca skóra wokół. Po lekkim drapnięciu pojawia się mała wiśniowa plamka. Gojenie posuwa się beznadziejnie wolno i ciągle piecze, boli. Przyczyna jest nierozpoznana. Mam pytanie, czy kwas moczowy może wywoływać wybroczyny/rany itp.? Ja mniemam, że tak. Oczywiście, dłużej nie pozwolę się zbywać i poproszę o lek na kwas, który tak bardzo przecież wyniszcza organizm. Nie mam cukrzycy.

Porada fizjologa żywienia
Autor: Getty Images

To pytanie raczej powinno trafić do lekarza, specjalisty reumatologa, który zna podobne przypadki jak twój i będzie mógł odpowiedzieć wyczerpująco. Również lekarz decyduje o leczeniu i wyborze odpowiedniego leku. Ja nie mam do tego żadnych uprawnień ani wiedzy. Organizm człowieka, to w dalszym ciągu przestrzeń nieodkryta i niezbadana. Oto przykład. W chorobach zapalnych jelit (czyli takich, co jelita pokryte są ranami) poleca się esencjonalne wywary, jako źródło puryn, które lecza te dziury. No, ale jak widać w twoim przypadku, nie zawsze tak jest.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Iza Czajka

Autorka książki "Dieta w wielkim mieście", miłośniczka biegów i maratonów.

Inne porady tego eksperta

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE