Twardy brzuch a bieganie [Porada eksperta]

2013-04-07 19:25

Od roku codziennie biegam po półtorej godziny, w domu robię brzuszki (3 serie po 20 razy) i ćwiczę z taśmą. Niestety, nie schudłam, a brzuch zrobił mi się strasznie twardy i zamiast się spłaszczyć - wystaje. Ciągle muszę być "na wdechu" i mam wrażenie, że pomimo ruchu, brzuch wcale nie jest umięśniony. Nie mam pojęcia, co robię źle.

Porada fizjologa żywienia
Autor: Getty Images

Prawdopodobnie ćwiczysz za dużo i w niedobranej strefie wysiłkowej dla siebie. Oznacza to, że nie spalasz tkanki tłuszczowej tylko budujesz mięśnie. Jeśli chodzi o brzuch nie składa się on tylko z prostego mięśnia brzucha, ale również z mięśni skośnych i mięśni wewnętrznych, wysklepiających wnętrze brzucha. Nie rozwiniesz ich równomiernie, spinając prosty brzucha, co najwyżej go rozbudujesz.
Aby poprawić muskulaturę ciała lub zwiększyć wytrzymałość powinnaś poprosić trenera z siłowni o odpowiednie ćwiczenia modelujące brzuch, albo wyznaczenie strefy spalania tkanki tłuszczowej i ustawienia ci wysiłku: rower, bieganie itd.
Kolejna sprawa to dieta, może być niedobrana, dlatego ciało nie reaguje na trening tak, jak oczekujesz.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Iza Czajka

Autorka książki "Dieta w wielkim mieście", miłośniczka biegów i maratonów.

Inne porady tego eksperta

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE