Rekreacja

Rekreacja to wypoczynek umysłowy lub fizyczny, który podejmujemy, aby odpocząć po ciężkim dniu. Stanowi dopełnienie bieżących obowiązków zawodowych oraz domowych i rodzinnych. Często przybiera ona formę rekreacji czynnej, polegającej na podejmowaniu lekkich aktywności ruchowych. Warto pamiętać, że rekreacja nie musi zmierzać – i często nie zmierza – do współzawodnictwa, ale skupia się na wspólnym spędzaniu czasu z osobami o podobnych zainteresowaniach.

Biebrza jest modna. I ta moda nie przemija już od kilku lat. Warto się tu wybrać o każdej porze roku.
Kilkanaście lat temu ten półwysep w basenie Morza Czarnego, uważany za Lazurowe Wybrzeże Wschodu, był praktycznie dostępny tylko dla wybranych – najbogatszych lub najbardziej zasłużonych „po linii” komunistycznej partii. Dziś może tu przyjechać każdy. I turyści chętnie z tej możliwości korzystają.
Tym razem proponujemy wycieczkę na co najmniej weekend. Tyle bowiem powinno nam zająć zwiedzanie jednego z piękniejszych w Polsce miasteczek - Kazimierza Dolnego.
Nie musi wcale być ciepło, nie muszą to być wcale wakacje, a pogoda wcale nie musi dopisywać! Zawsze miło jest sobie trochę pożeglować. Proponujemy plan żeglugi po Morzu Północnym.
Na wakacje z dzieckiem warto wybrać się tylko w miejsca sprawdzone. Ale nie tylko polecane przez biura podróży i opisane w przewodnikach turystycznych. Rodzinom z dziećmi polecamy urlop nad Morzem Bałtyckim - korzystnie wpłynie na zdrowie i zrelaksuje.
Podczas wojny zniszczeniu uległo raptem 10 proc. Kowna i dlatego śluby mogą odbywać się w ratuszu ulokowanym w domu "Pod białym łabędziem", zbudowanym, bagatela, w XV wieku. W dawnej sali sądu, za drzwiami w doskonałym stanie zachowały się stare schody, które prowadzą bezpośrednio do lochów. Żeby było blisko!
Warmia i Mazury to świetny cel wakacyjnych wojaży. Coś dla siebie znajdą tu i miłośnicy sportów wodnych, i zwiedzania. Nie będą się nudzić rodziny z dziećmi. Przedstawiamy atrakcje turystyczne Warmii i Mazur.
Niezależnie od tego, czy do Dublina wyjechaliśmy do pracy czy w celach turystycznych, przygody z Zieloną Wyspą nie powinniśmy zakończyć na zwiedzaniu stolicy.
W pogodne letnie dni bywa tu ciasno. Kajak w kajak, wiosło w wiosło. Nad wodą słychać pokrzykiwania, na przenoskach tworzą się korki. Poza sezonem robi się cicho. Wszystko jakby usypia, choć wcale nie przestaje być pięknie. Noclegi tanieją, bary nad wodą pustoszeją. W lasach rosną grzyby.
W Styrii jest pięknie. Tak po prostu pięknie i spokojnie. Tylko na stokach tętni życia. Od rana do nocy.

Szczególnie efektywnymi postaciami aktywnego wypoczynku są wysiłki tlenowe, które można wykonywać przez wiele godzin bez uczucia szybko narastającego zmęczenia. Wśród osób, które dbają o utrzymanie ciała i umysłu w dobrej formie szczególną popularnością cieszy się bieganie, kolarstwo, nordic walking, ale też zwyczajne piesze wycieczki. Tego rodzaju formy rekreacji przynoszą dodatkowe benefity, kiedy są łączone z przebywaniem w otoczeniu przyrody. Japończycy nazywają taki rodzaj regeneracji mentalnej Shinrin-yoku i uważają ją za jedną z technik mentalnych służących regeneracji. W swojej bazowej formie Shinrin-yoku to powolny spacer po lesie, w trakcie którego należy maksymalnie skupić się na otoczeniu.

Celem aktywności fizycznej podejmowanej jako rekreacja jest przede wszystkim pozbycie się stresu fizycznego i psychicznego. Umiarkowany, regularnie wykonywany wysiłek powoduje regulację ciśnienia, stabilizuje gospodarkę hormonalną m.in. poprzez obniżenie poziomu kortyzolu. To doskonałe remedium dla osób w każdym wieku, bez względu na płeć i stan zdrowia. Z kolei sportowcy wykorzystują rekreacyjne treningi jako okresy przejściowe między kolejnymi cyklami przygotowawczymi do zawodów.

Warto pamiętać, że nie ma jednolitego pojęcia rekreacji. Jej czas trwania, intensywność i forma zawsze zależy od celu i możliwości konkretnej osoby. Ważne jest jedynie, aby dobór formy odpoczynku powodował uczucie relaksu.

Bez względu na to, czy i jak często trenujesz, znalezienie czasu na rekreację jest niezwykle istotne. Nie tylko sprzyja regeneracji organizmu, redukuje zmęczenie mentalne, ale także sprzyja socjalizacji i budowaniu wspólnych więzi.